Boom-ing business (II) - Reisverslag uit Horta, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu Boom-ing business (II) - Reisverslag uit Horta, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

Boom-ing business (II)

Door: wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

24 Juli 2011 | Portugal, Horta

Geachte lezer,
Terwijl ik dit schrijf varen we op een mijltje langs de noordkust van Pico. Een kust gevormd door lava welke uit een vulkaan in zee gestroomd is. Ziet er erg dramatisch uit. En het goede nieuws i,s dat we weer een giek hebben. Welliswaar een tijdelijke maar toch van dien aard dat we daar wel mee thuis komen.
Het begon allemaal met een telefoontje van de fabriek in La Rochelle dat het niet mogelijk bleek om een stuk aluminium van die lengte per vliegtuig op de Azoren te krijgen. Wel per boot maar dan zou die op zijn vroegst 5 augustus in Punta Delgada ariveren. Dat was dus geen optie. Terug varen naar Lissabon of een andere plaats langs de Portugese kust ook niet dus moesten we terugvallen op onze laatste optie.
Bij het reparatie bedrijf in Punta Delgada lag een oude giek, welliswaar veel te lang en te dik maar die moest het dan maar worden. Ook een dure optie maar het is niet anders.
Dus zo geschiede, dat terwijl de rest van het flotielje de steven wende om naar Sau Jorge te gaan gingen, wij terug naar Punta Delgada, een tochtje van zo n 90 mijl. Ongeveer de Noordzee over voor de onwetenden walslurp. Wij draaien daar de hand niet meer voor om. Mooi weer, goede wind met het gevolg dat we s’nachts om 1.00 uur weer vast maakten op onze oude plaats in de Marina van Punta etc.
Onderweg een aantal scholen dolfijnen tegen gekomen. Deze bleven echt met zijn tienen voor de boeg hangen. Het blijf leuk.
De volgende dag zijn we begonnen alle fittingen van de oude giek er af te halen de “nieuwe giek” op lengte en verder passend te maken en tegen 18.00 uur zat alles weer op Aurora. Het misstaat zelf niet en als je niet beter wist zou je denken dat het zo hoorde.
S´avonds ons zelf nog maar eens getracteerd op een bezoek aan een goed restaurant. Hadden we wel verdient.
De volgende ochtend de laatste lijntjes op de goede plaats geknoopt, afgerekend, weer eens getankt en op naar Horta. Vaak is het hier geheel of gedeeltelijk bewolkt maar niet deze dag, stralend mooi weer, de wind in de goede hoek, Parasailer (Genakker) er op , en gaan met die banaan. Het is toch weer een stukje van zo´n 140 mijl, deels gemoterd omdat in de nacht de wind op was en we hopen ons over een paar uur weer aan te kunnen sluiten bij de rest van het Ocean People flotielje.
Hopelijk ook met internet maar dat zal wel. Anders moeten we Nelie uit Brussel maar eens langs sturen.

Aurora.

• 26 Juli 2011 - 12:09

Ineke:

Eindelijk dan toch foto's van dolfijnen blijf inderdaad leuk. Fijn dat er toch een oplossing is gevonden voor jullie probleem en dat je weer aansluiting gaat maken bij de rest. Wij gaan morgen met vakantie weten nog niet waar naar toe. Veel plezier nog verder en behouden vaart verder.

Verslag uit: Portugal, Horta

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011