We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Horta, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Horta, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

We zijn er klaar voor

Door: Wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

30 Juli 2011 | Portugal, Horta

Geachte lezer,

We zijn nu op een uur of vier voor vertrek. De laatste instructies zijn doorgenomen, de laatste weerkaarten gedownload, de watertanken en dieseltanken tot de nok gevuld. Co heeft nog zo iets van even de boot dweilen. De plotters zijn ingesteld we kunnen gaan. 1235 mijl naar Falmouth.

We hebben er ook wel weer zin in.
We wisten dat dit het keerpunt in de reis is dus als je dat bereikt heb gaat al snel de focus op de terugreis.

Gisteravond nog maar eens met het gehele gezelschap de laatste lokale centen opgemaakt. Laten ze nu hier ook euri's hebben dus dat is niet gelukt.
Wel uiterst gezellig geweest. De laatste niet meevaarders zijn vertrokken naar NL, al of niet via Lissabon. Ja er werd weer heel wat afgezoend. De schipper wil alleen daarom wel mee.
De weers vooruitzichten zijn goed. In het begin wat tegenwind maar vanavond draait de wind al de goede hoek in om zich vervolgens vier dagen te manifesteren als een bakstag windje. Dat wordt spinakkeren.
Hopelijk voldoet het aan de verwachtingen want zo hadden we het ons ook al eens eerder voorgesteld.
De verwachting is dat maandaq 8 of dinsdag 9 augustus aankomen. We melden ons wel weer.

Aurora

• 30 Juli 2011 - 18:50

Tilly Klaver:

En een goede reis naar Falmouth , er is een tijd van komen en een tijd van gaan dacht ik zo.
    Ik hoop dat alles heel blijft ,want het geeft allemaal zo,n gedoe om alles in te laten vliegen of verschepen .
    Milly wat is er zo aangenaam aan die rechterkant daar voor dat blauwe huisje.....of restaurant even naar het vogeltje kijken ach ja je man die lacht voor twee zo te zien.
    Lieve groetjes van Tilly

• 01 Augustus 2011 - 17:49

Els, Raatstede DVZ:

Hoi Milly en echtgenoor,
    Van Tineke de site gekregen en hoorde dat jullie nogal een omstuimige
    heenreis hebben gehad, ik vind het ontzettend leuk om zo`n reisverslag
    te lezen en zo met het wel en wee
    van jullie op de hoogte te blijven en jullie belevenissen te volgen.Jullie zijn nu in Portugal geweest en zijn dan nu op de terugreis naar Nederland.
    Het zal wel hard werken geweest zijn
    en ik hoop dat de terugreis wat rustiger zal verlopen.
    Veel plezier nog en groetjes,

Els (je vervanger van de dagopvang)

• 05 Augustus 2011 - 09:29

Greta En Leo:

We hebben gelezen dat de koers verlegd is naar La Coruna. Gelukkig maar want we zagen op de windfinder al dat het dit weekend niet pluis is bij zuid Engeland.
    Hopelijk kom je nu niet onder tijdsdruk te staan i.v.m. je werk Johan?

We lezen het binnenkort allemaal wel.

Groeten van Greta en Leo.

Verslag uit: Portugal, Horta

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011