De laatste - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu De laatste - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

De laatste

Door: Wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

22 Augustus 2011 | Nederland, Den Helder

GEACHTE LEZER,

Dit wordt het laatste verslag van onze belevenissen met de Aurora deze zomer. We zijn nog 19 mijl verwijderd van de haven van Den Helder. We hebben in drie maanden meer dan 4200 mijl gezeild en ook gemoterd. Dat is ons nog tegen gevallen want we hebben veel meer gemoterd of gezeild met de motor bij als we vooraf gedacht hadden.

In Cowes hebben we afscheid genomen van de rest van het Ocean People flotielje welke nog via de Belgische kust naar Vlissingen gaan. Dat brengt ons verder weinig zodat wij besloten hebben vanuit Cowes direct naar huis te gaan.
We hebben met een stevige noordooste wind onderlangs de Engelse zuidkust gevaren maar omdat de verwachte winddraaing naar het westen op zich liet wachten en we bij Dover de stroom, en die is daar gauw 1,5 tot 2 knopen tegen zouden krijgen, hadden we besloten in Dover een tijstop te maken zodat we weer uitgerust en met stroom mee naar het noorden konden vertrekken. Dat is wel zo prettig.

De strategie werkt want we hebben van de 25 uur welke we nu onderweg zijn er 21 met stroom mee gevaren. Kijk onze lieve heer is ons nog gunstig gezind. Wel verwacht ik dat we nu elk moment de stroom bij de invaart naar het Wad tegen zullen krijgen.

Maar goed, Alé hé, het is gedaan zoals onze Belgische flotielje vrienden zouden zeggen. We hebben het al met al fanastisch gehad, heel veel gezien, heel veel leuke dingen gedaan en ook volledig ontstrest geraakt. We zijn als het ware gereset.
Zeilen heeft een totaal andere dimensie gekregen. Vooral Co heeft op het gebied van navigatie grote stappen gemaakt. Die kun je wel s’nacht met een schip de Noordzee opsturen.

Toch is het mooiste van de gehele tocht; de mensen die er aan deel hebben genomen. De mensen welke van een totaal verschillende achtergronden aan deze trip zijn begonnen en in drie maanden tot een hechte groep zijn geworden. Hierin hebben de Co-schippers zeker een belangrijke rol in gespeeld. Die kerels doen zoiets altijd wat moeilijker.
We zullen ze missen al zijn we er ook van overtuigd dat we ze nog tegen zullen komen op de eilanden of misschhien wel in Den Helder.

Terwijl ik dit schrijf ligt Co aan mijn voeten de vloer te dweilen. Ja straks een hoop bezoek aan boord. Moet het er toch weer netjes uitzien. En zo gaat het nu altijd. Back to normal, al zal het niet meevallen.

We danken u hartelijk voor uw interresse in onze avonturen. We vonden het veel leuker als gedacht om zoiets bij te houden, ook door uw reacties.

Het ga u goed en behouden vaart voor diegene welke dat er ook bij doet.

Aurora

• 22 Augustus 2011 - 19:33

Montanara:

Hoi Jo&Co,

Wij hebben jullie verslag zojuist gelezen. Fijn om te lezen dat jullie bij veilig thuis zijn. Nog maar een paar mijltjes (peanuts toch, na de Azoren :-)

Hoi Jo&Co,

Wij hebben jullie verslag zojuist gelezen. Goed om te weten dat jullie bijna thuis zijn. Het zal wel even wennen worden met werken. Veel succes ermee. Wij hebben nog 40 dagen tegoed en genieten er nog van in Guernsey. We zullen straks waarschijnlijk via Frankrijk terugvaren. Groetjes van ons J&S

Lieve groetjes,
    Jan & Sabine
    Montanara

Tot op de reünie.

Lieve groetjes van Jan en Sabine

• 22 Augustus 2011 - 22:19

Jan Knuever:

Goed dat jullie weer goed zijn aangekomen we hebben met veel plezier de verhalen gelezen, we hopen snel de foto's te zien.

Groeten jan en ine

Roelof:

Welkom thuis!

• 23 Augustus 2011 - 09:31

Cor En Marijke :

Welkom terug in Nederland!
    Wat een belevenissen tijdens de overtocht per jullie Aurora naar de Azoren.
    Om zoiets met z'n tweeën te doen zal niet altijd makkelijk geweest zijn. Jullie hebben het gedaan en geklaard en de voldoening zal, vooral als jullie weer een beetje geacclimatiseerd zijn, vast groot zijn!

• 23 Augustus 2011 - 09:58

Ineke:

Hallo schipper en co, als ik dit schrijf zijn jullie bijna weer thuis met vaste bodem onder de voeten. Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt met veel belevenissen zowel leuke als minder leuke. Maar ja het zit er weer bijna op en dan roept het arbeidsleven weer, wat na het ontstressen geen probleem kan zijn. Hopen jullie gauw weer eens te ontmoeten

Verslag uit: Nederland, Den Helder

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011