10 augustus 2010 - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu 10 augustus 2010 - Reisverslag uit A Coruña, Spanje van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

10 augustus 2010

Door: Wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

10 Augustus 2011 | Spanje, A Coruña

Geachte lezer,
Zoals u zult begrijpen liggen we nog steeds verwaaid in deze mooie en leuke stad. In het leven van een zeiler gebeurt zoiets met regelmaat (als hij slim is) maar we kunnen zeggen dat van alle plaatsen waar je dit kan over komen La Coruña een van de betere is. We waren bij het bezoek van twee maanden geleden al enthousiast. Nou dat is zeker niet verminderd. Je merkt ook dat de Spanjaarden vakantie hebben want er veel meer te doen in de stad. En omdat het weer mooi is, zijn de stranden vol bezet. Daarnaast kan je voor een paar tientjes uitstekend eten en drinken, dus wat willen we nog meer.

De dag begint met de wereldomroep en het weer in Nederland. Dat geeft weer voldoende motivatie om nog geen vertrek kriebels te krijgen danwel wordt een impuls tot kriebels doeltreffend de grond in geboord.

Toch moet het er een keer van gaan komen want de tijd gaat steeds meer dringen. Werk roept voor diverse mensen.

Volgens de planning vertrekken we donderdagmorgen naar Cowes. We slaan dan twee havens in Zuid Engeland over. Een tochtje van vier dagen/drie nachten.

We constateren dat we als zeiler wel veranderd zijn. De eerste overtocht, zuidwaart door Biskaye gaf toch nog wel de nodige kriebels. Nu zijn we bijna laconiek.
Óh 500 mijl, dat doen we even. 20 knopen wind, geen probleem. Zondagavond-maandagochtend Cowes. Here we come.

We zullen dan waarschijnlijk niet meer mee gaan naar Vlissingen maar vandaar direct naar Den Helder varen. Dat doen meer schepen en geeft wat meer tijd om ook een en ander weer op te ruimen.
Gisteravond hadden we echter eerst een crisis te bezweren. Het bier was op. De koelbox compleet leeg. Toch mooi zo’n flotieltje. Het helpt elkaar, dus ook nu. Dus met de hulp van Paul van de Juanita kon de schipper toch met een goed gevoel gaan slapen.

We gaan ervan uit dat dan ook het mooie weer over is of hooguit nog een dag. Jammer. Zeilpakken weer aan. We zullen ze nog eens te luchten hangen. Dat mag wel.
Vanavond gaan we nogmaals uit eten en ik meld me weer in Cowes.

Tot later Aurora.

• 10 Augustus 2011 - 21:49

Peter:

Succes, en een goede overtocht! Mijn tochtje bestond vandaag uit een retourtje Texel by kite :-D

Groeten!

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011