San Miguel (toeristisch) - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu San Miguel (toeristisch) - Reisverslag uit Angra do Heroísmo, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

San Miguel (toeristisch)

Door: wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

16 Juli 2011 | Portugal, Angra do Heroísmo

Beste Lezer.
Dus zo gebeurde het dat we met een Nissan Micra onder de billen ons in het eiland verkeer storten. Nu is hier de Rally van de Azoren aan de hand een evenement waarbij alle wereld cracks aan meedoen. Het halve eiland is er gek mee. Allerlei wegen afgezet, maar ook allerlei promotie evenenmenten, veel lawaai en spektakel. Er zijn zo’n 20 rally wagen en 5000 locale rally rijders die je op de weg tegen kan komen. Toch maar even goed verzekerd op weg gegaan.
San Miguel is werkelijk prachtig. Het ene vergezicht is nog mooier als het volgende. Het eiland bestaat eigenlijk uit twee vulkanen met een relatief laag stuk ertussen.
Voordat we nu een reisgids gaan schrijven. Die kunt u zelf wel vinden. We hebben alle standaard toeristen dingen gedaan want zo zijn we dan ook weer. Weten dat je met een Micra aardig of-road kan rijden zolang het maar beheerst gaat, dat het goed toeven is in een vijverje van 38� C wat doorlopend ververst wordt met grondwater , dat de koeien, en die zijn erveel, ook op de weg kunnen lopen, dat het eiland blauw ziet van de Hortencia’s met bloem trossen zo groot als je onderarm en dat de vulkaan nog niet dood is maar tijdelijk buiten dienst is.
Het water uit zo’n hete bron bevat standaard zoveel ijzer dat je er twee tinten bruiner uitkomt als dat je er in bent gegaan. Je ruikt ook wat roestig en dat zijn dan niet je gewrichten. Maar wel een belevenis om s’ochtends voor de koffie reeds in een thermisch bad te liggen.
Economisch gaat het wat anders. BUREAUCRATIE, met hoofdletter, geen andere drijvende kracht . EEG subsdie, allemaal Melkert banen en dan nog dubbel uitgevoerd. En alles gaat zo langszaaaam. Maar het geeft ook veel voldoening want alles wordt goed onderhouden en ziet er goed uit. De Politie heeft als nieuwste wapen in de strijd tegen de criminaliteit allemaal een Segway gekregen. En er is veel politie om bovengenoemde redenen. En we hebben er ook nog aan meebetaald zodat je ook kan zeggen dat het een stukje van ons is. Als je wilt zien dat langdurige subsidie een organisatie lui maakt moet je hier zijn.
Maar de natuur is overweldigend. Veel variatie, regenwoud en prachtige uitzichten.
Conform planning varen we nu naar het vogende eiland Terceira. Omdat het zo’n 16 tot 18 uur varen is doen we net als passagier schepen. Met zonondergang weg om rond de koffie de volgende dag aan te komen. Helemaal top. Volle maan erbij (jammer genoeg achter de wolken.) Wat wil een mens nog meer.
Aurora

• 17 Juli 2011 - 19:50

Iwan:

Hoi,

Fantastisch dat jullie de Azoren bereikt hebben. Wat een schitterend avontuur!

• 18 Juli 2011 - 11:20

Pascal Vd Bend:

Mooie foto's weer!

• 19 Juli 2011 - 16:48

Ineke:

Wat een fantastisch verhaal weer en geweldig dat jullie het gehaald hebben alleen jammer van de giek maar het zal er bij horen moet je maar denken.
    Genieten nu maar van al dat moois daar op de Azoren.

Verslag uit: Portugal, Angra do Heroísmo

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011