We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu We zijn er klaar voor - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

We zijn er klaar voor

Door: wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

05 Juli 2011 | Portugal, Lissabon

Beste lezer,
De watertanken gevuld, de koelkasten vol eten, de dieseltanken helemaal vol , de laatste klusjes gedaan, de essentiele dingen van de boot gecontroleerd, de laatste Gribfilles met weerbericht opgehaald, kortom we zijn klaar om naar de Azoren te vertrekken.
Woensdagmorgen 09.00 vertrek. De Taag af en de Oceaan op. De vooruitzichten zijn goed. Wind in hoofdzaak in het Noorden, te beginnen met 4 BFr met uitschieters naar dik 4 en naarmate we verder op die grote plas komen neemt de wind verder af. Echter zoals het er nu uitziet blijft de wind uit een gunstige richting blazen en verwachten we weinig problemen.
Even over Lisboa, Mooie stad veel oude gebouwen en mooie pleinen. De overheids gebouwen zijn in het algemeen in goede staat, er is echter veel achterstallig onderhoud in de particuliere sector. De prijzen liggen een stuk hoger als in het vorige dorp waar we waren, in Noord Portugal, terwijl ook de service voor verbetering vatbaar is.
Ik las net op internet dat de financiele ratings voor Portugal verslechtert zijn. Lijkt me terecht. Teveel ambtenaren en bureaucratie, Teveel inefficiente processen. Wel veel mensen die Engels spreken.
We hebben hier afscheid genomen van Cor met de Corneel. Die gaan door naar de Middellandse zee. Gisteavond nog een leuke afscheidsborrel gehouden.
Verder hebben de Schipper en Co zich de blaren op de voeten gelopen van het bekijken van de vele mooie gebouwen en poorten. Het stikt er van de beelden van koningen de allemaal reeds naar huis zijn gestuurd maar die nog in een aardig stukje brons voor het nageslacht bewaard zijn gebleven. Verder met behulp van de lokale OV chip kaart gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Het kwam wel eens voor dat het Portugees niet helemaal duidelijk was en je op een andere plaats kwam als gewenst maar in de regel werkte het perfect. Is echt aan te raden.
We hebben al besloten Lissabon nogmaals met een bezoek te vereren.
Beste lezer. Het zal minimaal een week stil worden op deze site. Zolang zijn wij bezig om er te komen. Wij hopen u te kunnen verhalen over ontmoetingen met walvissen, dolfijnen (is zo gewoon, dat melden we niet meer) of andere avonturen.
Aurora

• 05 Juli 2011 - 21:51

Tineke:

Lieve familie,
    Nogmaals goede reis. We kijken uit naar het volgende bericht.

• 05 Juli 2011 - 22:27

Ine< Jan En Vivian:

Nou laat het een mooie en goede overtocht worden!!
    Behouden vaart>
    Leontine en Leonie zijn beiden geslaagd!!

• 06 Juli 2011 - 11:00

Mama Woensdagmiddag :

degrote oversteek is dus begonnen
    Maar ik wil jullie eerst feliciteren met de 30ste geboortedag van Peter,
    Verder een gunstige wind en een behouden oversteek.
    veel liefs , mama

• 06 Juli 2011 - 12:08

Tilly Klaver:

Ik wens jullie vanuit Warmenhuizen een prettige vaart naar de Azoren.
    Groetjes en veel liefs Tilly

• 06 Juli 2011 - 18:29

Ivo & Ria:

Hoi Jan erg leuk iets te lezen over julie zeilavontuur. Een fijne overtocht toegewenst en behouden vaart.
    We blijven de reis op de voet volgen.
    Wij gaan in augustus van wal richting zuid Bretagne

• 07 Juli 2011 - 17:30

Ineke En Anthony:

Hoi Schipper en Co, Het is er inderdaad mooi als ik de foto,s zo bekijk denk dat ik het ook maar op mijn lijsje ga zetten van steden waar ik nog naar toe wil. Als je deze berichtjes leest hebben je je einddoel berijkt en is er misschien wel champagne op gedronken. Behouden vaart verder.

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011