Aan het thuisfront, - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu Aan het thuisfront, - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

Aan het thuisfront,

Door: wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

05 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Het vertrek uit Cherbourg was zo rond 11 uur, maar eerst moest er nog gedoken worden door onze duiker, de Marieke, een van de deelnemers aan deze trip, had de dag ervoor de reeflijn om de schroef gekregen en dat betekend over het algemeen niet veel goeds, gelukkig viel de schade mee. Die was er niet. Het was een rustige tocht, zelfs door de Aldernney Race. Het kan er behoorlijk te keer gaan, het water lijkt er te koken, zo veel stroom staat er. Toen de kook er af was werd er een groot zonnescherm op gezet in de vorm van de spinaker met pet,en zo dreven we gestaagd richting Guernsey. We moesten een zucht lang aan de wachtsteiger liggen voordat we de haven in konden. Dat is hier anders als thuis want er is hier een drempel waar we overheen moeten en dat kan alleen met hoog water. Als het laag water is liggen we in een soort badkuip, aan de andere kant van de muur liggen stenen te blakeren in de zon, als je geluk hebt. En we hadden geluk, het was zonnig en heerlijk warm, de stad door gelopen, koffie gedronken op een terrasje en daarna heerlijk niets gedaan. Toen ontdekte de Skipper een rood vlekje met een korreltje op zijn been, dat hoort daar niet, weg ermee, het bloede een beetje, dat beetje had andere ideen, met het gevolg dat er naald en draad aan te pas moest komen. Eind goed al goed. Zaterdag moest er getankt worden, dat heeft een aardig deel van de middag gekost want de pomphouder nam het lunch uur hééél ruim. Zodoende hebben we op een terrasje, dat over de haven uitkijkt een wat gedronken.
Vandaag(zondag) zijn we om 6 uur vertokken richting Trebeurden, waar we om half 7 aankwamen na een cake-walk achtige zee,veel golven en een invalleende wind, ondeweg nog een gevederde verstekeling aan boord gekregen, die plofte zowat uit de lucht, viel in slaap en ging daarna het hele dek over op zoek naar water, daar kon ik wel in voorzien Als het even wil gaat hij morgen ook nog mee, maar dat horen jullie morgen.
AURORA

• 06 Juni 2011 - 16:25

Anthony En Ineke:

Wat leuk om zo op de hoogte te worden van alle ins en outs. Nou Milly ik denk dat je trots kunt zijn op jezelf dat je het toch allemaal maar doet zo samen met Johan ik neem mijn petje voor je af.
    Ben benieuwd hoe het met de vogel afloopt en of hij nog lang aan boord blijft. Goede rijs verder

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011