Co en Pico - Reisverslag uit Horta, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu Co en Pico - Reisverslag uit Horta, Portugal van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

Co en Pico

Door: Wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

28 Juli 2011 | Portugal, Horta

Vandaag heeft Co spierpijn. Dat is het resultaat van een 10 uur durede wandeling op mount Pico. De hoogste berg van Portugal en de Azoren.
Gisteren vol goede moed om 7.15 uur vertrokken met de lokale ferry naar het eiland Pico, daar met het busje van onze gids naar boven gestuiterd, toen waren we al op 1200 meter.Ons gezelschap bestond uit 10 personen van de club waarvan 2 kinderen.
Om half tien was het dan zover, de berg op !!
We kregen instuktie hoe we moesten lopen , niet op het gravel maar op het bazalt, kleine stapjes en het aller belangrijkste, naar je voeten kijken en concentreren.
Het was heet op de berg en al het water wat ik dronk kwam langs mijn rug weer naar buiten. Halverwege de klim had de gids in de gaten dat Co het moeilijk kreeg en moest ik mijn rugzak aan hem geven zodat ik makkelijker kon lopen. Na vier en half uur klauteren en zwoegen waren we op de top en keken we in de krater van Pico, op een hoogte van 2,351 meter boven zee niveau.
Tijd voor de lunch en een welverdiende rust pauze, schoenen en sokken uit, even luchten.
De tocht naar beneden was weer op een andere manier zwaar,het was "remmen" op de benen en ook nu goed opletten.We hoefden minder vaak te stoppen om op adem te komen als op de heenweg.
Halverwege de afdaling hebben we stel meegenomen die gestrand waren.
Om 8 uur stonden weer op het punt waar we die ochtend gestard waren.
Het was een fenominale ervaring om zo'n tocht te maken, en dat is de rede van de spierpijn, maar dat had ik er voor over.

Aurora

• 28 Juli 2011 - 18:08

Wilma:

Wat een prachtige reis maken jullie zo samen.Het is voor ons genieten als we alles doorlezen op de maandag met elkaar.We hopen als je weer bij ons komt s'maandag's dat je wat foto's kan laten zien. Veel succes bij de grote oversteek met de nieuwe giek, hopelijk hebben jullie goed zeilweer en minder golfslag als op de heenreis. Groeten van de Mediaantjes

Verslag uit: Portugal, Horta

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011