Het is begonnen. - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu Het is begonnen. - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

Het is begonnen.

Door: wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

24 Mei 2011 | Nederland, Vlissingen

Zo voelde het vrijdag 20-5 toe we s’avonds werden uitgezwaaid door Piet, de havenmeester in de Helder, voor de trip naar Vlissingen.
Daar zullen we met alle schepen welke meegaan met de Azorentocht ons verzamelen om zondag 29-5 te vertrekken voor de eerste etappe naar Oostende.

De reis begon met windstil weer, zodat we op de motor naar IJmuiden gingen. Volgens mijn planning zouden we vanaf 22.00 uur de stroom meekrijgen maar dat duurde toch twaalf uur voordat we dat effect gingen merken. Om twee uur s’nachts lopen we IJmuiden binnen. Net op dat moment stomen er 3 zeeschepen en een loodsboot naar buiten. Gelukkig hebben we AIS aan boord zodat we toch het overzicht houden en kunnen we veilig aanmeren in de jachthaven. De wekker op 6 uur en slapen. De rest van de trip naar Vlissingen ging ook gepaard met windstille omstandigheden. Dan kom je niet erg vooruit op het zeil, maar geeft je wel de gelegenheid om zeehonden en bruinvissen ter hoogte van de Zeeuwse Delta te zien. Leuk!

Om een uur of zeven maken we vast in de binnenhaven van Vlissingen. We hadden dus vrijwel de gehele trip moeten motoren. Daar hebben we geen zeilboot voor maar het is niet anders.
Zaterdag 28-5 verder.

• 24 Mei 2011 - 10:37

Leo En Greta:

Hoi Johan en Milly,

We hadden al een vermoeden dat jullie de boot het afgelopen weekend naar Vlissingen zouden varen. Niet veel wind dachten wij ook.
    We bellen nog!

Groeten van Leo en Greta.

• 31 Mei 2011 - 09:58

TILLY KLAVER:

HALLO ALLEMAAL
    GELUKKIG ZIJN JULLIE DAN TOCH VERTROKKEN, EN ZOALS HET ERUIT ZIET OP DE SITE IS HET ALLEMAAL GENIETEN. GELUKKIG DAT ER NU GENOEG VUURPIJLEN AAN BOORD ZIJN, EN DE UITRUSTING IS HELEMAAL COMPLEET. LIEFS TILLY

Verslag uit: Nederland, Vlissingen

Atlantische oversteek

30 Juli 2011

We zijn er klaar voor
Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011