Net op pad en nu al verwaaid. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu Net op pad en nu al verwaaid. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Johan en Milly Tuinman - WaarBenJij.nu

Net op pad en nu al verwaaid.

Door: Wacket

Blijf op de hoogte en volg Johan en Milly

16 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Geachte Lezer,

We zijn dan al wel bijna een week op op vakantie maar nog is de trip niet verder als Duinkerken gevorderd. De hoofdreden, harde wind uit het Zuid Westen en dat is nu precies de richting waar we naar toe moeten.
Het begon al vorige week donderdag, windkracht 7 op de kust dus besloten maar binnendoor via Alkmaar en Zaandam te gaan.
Dan hadden we de keuze of s’nachts via Amsterdam of via IJmuiden naar buiten.
Het werd via Haarlem want er was in Amsterdam een brug gestremd waardoor er geen konvooi was die nacht.
Nu is Haarlem wel leuk maar het duurt erg lang. En we moesten om 13.00 uur de spoorbrug bij de A44 in Sassenheim halen, indien we ook nog eens ergens wilden komen die dag.
Dus zo gauw het kon; gas erop. We vielen nog in net het startschot.
Via de Brasem naar Alpen aan de Rijn, om met 7 knopen over de Gouwe naar de spoorbruggen bij Gouda te komen. Dat zijn van die vaste punten op de route, die moet je halen of je wacht weer minstens 5 uur. Enfin we hadden nog vijf minuten over.
Hier troffen we ook onze vrienden welke met hun eigen schip meegaan op deze trip om gezamenlijk in Papendrecht die dag te eindigen.
Het plan was via Vlissingen naar buiten maar omdat het nog een heel stuk is met vijf sluizen en vele bruggen, besloten we maar richting Stellendam te gaan. Hier kwamen we ook nog Ocean Peoples van vorig jaar tegen.
Zondagochtend via het Slijkgat naar Nieuwpoort. Lagen we toch weer op schema.
De volgende ochtend op weg naar Boulogne aan Zee maar de schipper kwam al snel tot de conclusie dat Duinkerker het best haalbare was omdat de wind stevig begon door te zetten.
En nu twee dagen later liggen we hier nog steeds. Vannacht heeft het stevig gestorm en terwijl het nu erg rustig wordt is de zee nog dermate ruw dat we toch niet naar buiten gaan maar lokale cultuur op gaan snuiven.
Duinkerken heeft nogal een rijkelijk oorlogs verleden, vooral 1939-1944. En daarnaast is het morgen Hemelsvaartdag, iets wat de Fransen blijkbaar niet ongemerkt voorbij willen laten gaan.
Ach zo’n extra dagje geeft je de gelegenheid wat klusjes aan de boot te doen.
Co doet de was een keer, de schipper repareert een waterlek op een andere boot en zo is er altijd wat. We smeden nu plannen op vanacht te vertrekken en dan direct door naar Fecamp of misschien nogwel verder te gaan.
We houden u op de hoogte.
Aurora

• 16 Mei 2012 - 10:43

Tilly:

Hallo lieve mensen waaien doet het hier ook als de beste ,uit een hoek die kou met zich mee brengt , ach ja niet alles is te plannen in het leven.
    De Gouwe daar heb ik ooit in een ver verleden nog aan gewoond ,mooi als je over de brug moest ruim plannen.
    Genieten van alle momenten die op jullie vaarroute komen dat is het mooie aan het leven.
    Groeten en liefs Tilly

• 16 Mei 2012 - 14:29

Greta En Leo:

Hoi Johan en Milly,

Leuk om weer over jullie ervaringen mee te lezen.
    Fijne vakantie, hopelijk vinden jullie mooi weer bij de kanaaleilanden.

Groetjes van Greta en Leo.

• 17 Mei 2012 - 13:06

Tineke En Harro:

Als alles goed is gegaan zijn jullie inmiddels weer vertrokken. Dat was een stormachtig weekje.
    Hier is alles goed. Volgende week vrijdag hebben wij de voorschouw van het appartement en op 6 juni krijgen we de sleutel. Het komt nu allemaal wel erg dicht bij. Een heleboel geregel. Het komt vast wel goed.

Een goede reis en tot schrijvens.

• 19 Mei 2012 - 09:15

Ineke :

Hallo een heel versag met veel oponthoud. Wij zitten inhet zonnige Venetië Ineke en Anthony

Johan en Milly

Wij varen deze zomer met onze boot AURORA een Wauquiez 40 Pilot Salon naar de Azoren en weer terug. Dit doen we samen met 14 andere zeilboten. We vertrekken 29-5 vanuit Vlissingen en gaan via de Belgische en Franse kust naar het kanaal eiland Geurnsey. Dan via Brest naar Noord Spanje. Bezoeken La Coruna, ontdekken de Ria's en via Lissabon gaan we in een 7 dagen durende oversteek naar de Azoren. Daar blijven we 18 dagen. Daarna via Zuid Engeland weer terug naar de thuis haven Den Helder. Via deze site houden we u op hoogte van ons avontuur.

Actief sinds 12 Mei 2011